NattTroll

Direktlänk till inlägg 17 april 2013

Om mig!

Av Micaela Björkman - 17 april 2013 23:30

Jag är en tjej som föddes med pennan i handen. Som barn så gick jag ingenstans utan penna och papper. Under skoltiden var jag väldigt hemlighetsfull med mina bilder, Då jag på den tiden var ganska blyg och osäker.
Gömde därför alla mina teckningar under sängen, då jag inte ville någon skulle se dem.

Efter nian och två år på IV så började jag på en folkhögskola där jag genomgick en dramatisk tid, Rolig men dramatiskt.
Kan låta fånigt, men där fick jag plötsligt lära mig släppa det "perfekta" och visa mina målningar inför folk. Det var väldigt jobbigt och stort steg för mig. Så det blev en del tårar och skrik för min del.
Min lärare fick därför bygga "väggar" kring mitt bord en tid för jag inte kunde måla annars, eller ställa mig i ett hörn där jag kunde måla i fred.
En gång stängde hon in mig i ett hyfsat tomt rum med målar färger och papper och sa: måla nu så kommer jag sen.
När hon hade stängt dörren började jag kasta färg och riva hål i tavlan.. vilket jag tror var nyttigt för mig.
Efter tre år på skolan fick jag nästan inte målat något alls, men jag lärde mig att slappna av allt mer och mer, Och idag så begär jag inte att mina tavlor måste se ut som fotografier längre (då kan jag lika väl gå ut och fota).
Idag låter jag barnet i mig komma fram när pennan och pappret ligger på bordet. vilket är en underbar känsla!

 

Jag skriver dessutom en del sagoliknande berättelser och håller därför på med en bok sen tio år tillbaka och ska sedan illustrera till den.
Min dröm är att en dag kunna jobba som illustratör.
Men har hänt att jag har fått beställningar till att illustrera skivomslag till band, vilket jag hoppas jag kommer att få fler av.


Skogen är en annars en viktig sak som ger mig lugn. Så målar därför mycket skogar. Var mycket i skogen som barn med pappa, Så på något vis känner jag ro i skogen och tycker om att måla efter dom känslorna jag hade som barn när jag vandrade i den stora mystiska skogen.
Idag när jag väl är ute och vandrar i skogen brukar kameran få följa med så kan nog dyka upp ett å annat foto här med.

 

För att få in så mycket information på så lite text som möjligt så kan jag med säga att jag älskar heminredning! Om jag inte målar eller skriver så pysslar jag med mitt hem, och även där försöker jag få in skogen.
Har precis flyttat till en trea med min pojkvän och våra två missar, så håller nu på att fixa denna lägenhet till vår. Så kommer självklart ladda upp bilder på det med tiden.

 

Så det var lite om mig! Hoppas ni finner något intressant här småningom.

/NattTroll

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micaela Björkman - 20 mars 2016 18:05

Hej!   Jag är väldigt dålig på att uppdatera min blogg nu för tiden. Jag har planer på att skaffa en ny blogg snart. Känner att jag har lite mer att blogga om nu för tiden och det kan vara kul att börja om. Men besöka mig gärna på:   Min ...

Av Micaela Björkman - 3 augusti 2015 16:06


  Tänk att det kan vara så vackert med lite blåbärsris i en gammal glasflaska :)   https://instagram.com/natttroll/ /NattTroll     ...

Av Micaela Björkman - 1 augusti 2015 16:00

Idag gav jag och Pontus oss ut och plockade lite vackra blåbär! Blev självklart en god blåbärspaj när vi kom hem från den härliga turen:)        https://instagram.com/natttroll/ /NattTroll   ...

Av Micaela Björkman - 19 juli 2015 16:18


  Blev en ny akrylmålning igårkväll.   Svarttroll.    https://www.facebook.com/MicaelaNattTrollhttps://instagram.com/natttroll/ /NattTroll   ...

Av Micaela Björkman - 15 juli 2015 15:45

  I sumpafallen och njuter <3     Pontus njuter på en sten vid sumpafallen :)       Trolligt träd vid sumpafallen :)    https://instagram.com/natttroll/ /NattTroll   ...

Skapa flashcards