NattTroll

Alla inlägg under juli 2013

Av Micaela Björkman - 25 juli 2013 23:45

Varit i min kära hemstad Varberg en vecka. Hälsat på familjen och vännerna. Myst och haft det bra. Kom hem i måndags och med mig plockade jag med min bästa vän Malin som stannade i två dagar.
Idag blev det stan med min vän Issa och hennes lille son. Va en rolig och mysig dag!
Imorgon ska jag försöka ta tag i lite allvar igen. Känns som man varit iväg på en liten semester från vardagen ett tag. Men det va ganska skönt kan jag säga er!
Men imorgon ska här tränas och ta tag i den förfärliga röran här hemma som ger mig lite ångest just nu^^

 

(Fin bild som jag tog här om kvällen när jag var ute och gick)

 

Godnatt alla!

/NattTroll

Av Micaela Björkman - 15 juli 2013 01:27

Underbara musik! Gör mig lugn och glad om natten.
http://www.youtube.com/watch?v=soKoxQE1p6g

/NattTroll

Av Micaela Björkman - 12 juli 2013 12:24

Godmorgon! Eller ah nu är det väl kanske inte morgon längre^^ Sov ganska länge idag, då jag inte kunnat sova i natt på grund av en hemsk huvudvärk! 

Passade på att ta en bild på mitt nya fina örngott innan jag steg ur sängen.

 
Nu ska jag försöka träna lite och sedan blir det en sväng till sandhem och hälsa på min vän Issa:)

Ha en bra dag!


/NattTroll

Av Micaela Björkman - 11 juli 2013 22:25

Blev ett glas vin medans jag måla på en beställning till ett skivomslag! 

På tiden helt enkelt, varit lite seg på att ta tag i detta. 

  

/NattTroll

Av Micaela Björkman - 10 juli 2013 13:52

Här kommer lite bilder på tv/vardagsrummet:

Fler bilder finns på: http://www.styleroom.se/users/NattTroll


Tre tavlor som jag målat själv:
       
En vacker silverbricka från mormors vind.
         


Hyllan över tvbänken. Snodde från mig själv på: http://www.styleroom.se/users/NattTroll
 


Mitt vackra rådjur. 
 


I soffan. Den vackra gröna filten har svärmor stickat.
 
Kuddarna med träd, skog, grenar och skogsdjur på^^
 
Fler kuddar^^
 
Ny kudde med granbarr på.
   
Mina vackra bord i silver.
   
 
 
Matsalsbordet och tavelvägge. 

Motiven i ramarna på tavelväggen har jag hittar på internet och skrivit ut.
             

Fler bilder finns på: http://www.styleroom.se/users/NattTroll

/NattTroll

Av Micaela Björkman - 10 juli 2013 01:35

Saken är den att jag längtar så efter vintern! Snön, kylan, mörkret! och julen^^ tända ljus, mysa i soffan under en filt medans snön där ute lägger sig. Eller tidig vinter morgon i soffan, med en kopp te i handen och en gnistrande julgran tindrandes med alla sina ljus i mörkret.

Eller kanske en promenad i höstkylan och andas in doften av höst? mysa in sig i en tjock halsduk och låta höstens löv falla ner med regnet över än.

 

Åååh va jag är trött på sommaren nu! det spelar nog ingen roll hur fin sommaren någonsin kan bli. jag försöker verkligen tycka om den men jag älskar hösten och jag älskar vintern! det är faktiskt då jag mår som bäst. Förstår inte varför det är så få som håller med om det.
Men antar det bara är att göra det bästa av allt. Efter sommarvärmen kommer en lång och kall härlig vinter!

Och då är NattTroll som gladast:) 

 

(Gammal vinter bild på mig)

  /

/NattTroll

Av Micaela Björkman - 9 juli 2013 12:13

Mår inge vidare idag. Solen skiner och här ligger jag.

Så blir mysmusik, te och ska försöka måla lite snart med.


Musik:

https://www.youtube.com/watch?v=IIvhU-trUng&list=FLt5UcRLSYPVKQQ3DVtLJiFg

 

/NattTroll

Av Micaela Björkman - 8 juli 2013 23:28

Lite bilder på vårt sovrum just nu.

Är dock inte klart. Gardiner ska upp, en byrå ska målas om och fler detaljer ska självklart in!

 

Fler bilder finns på: http://www.styleroom.se/album/39561
   


En tavla jag målat själv, och ramen är från ikea som säkert många redan vet.
 


Missen ville sitta modell bland kuddarna^^
   
Den gröna stickade kudden har svärmor stickat.
 


Älskar mina bord i silver^^
 


En av kottarna jag var ute och plockade för ett tag sedan:)
 


En fin glasflaska jag hitta på mormorsvind. Fick bli en trollhassel i den^^
   

Fler bilder finns på: http://www.styleroom.se/album/39561

 

/NattTroll

Ovido - Quiz & Flashcards